Stress, stress

Jag vet, jag ska inte stressa, och oftast går det inte fortare för att jag stressar. I går var det ”mammabesök”. Då var också min brorsdotter S där. Vi hade en trevlig stund ute på terassen. På vägen hem hittade jag några av mina favoritblommor, stockrosor och cikoria.

Hastigt och lustigt blev det loppis i dag. Det var bra loppisväder, varmt, sol och moln om vartannat. Det var en stor loppis där barnen kunde hoppa i hoppborg, cykla på småcyklar eller rida ponnyhäst. I dag hade jag helt fel saker med mig så det blev till hyran och lite till medan min väninna L sålde rejält av alla sina saker. Hon hade helt rätt saker med sig, eller var det kanske magväskan som gjorde att hon såg ut som ett loppisproffs, fastän det var premiär för hennes del. Vi hade trevligt och hann prata mellan kunderna. Vi hann också fika, medhavd matsäck, mackor med stekta ägg. Det mättar bra.

Nu har jag en ny tid att passa.

Dagens ord på vägen: Den som inte kan erkänna sin svaghet – har ytterligare en svaghet.

Kommentera

