Tom och tunn tidning

Förra sommaren bestämde jag mig för att inte ha någon tidning över sommaren, denna sommaren. Nu när sommaren är här vill jag ändå ha en tidning att bläddra i på morgonen, och vad skulle jag annars gnälla över. I dag kan jag konstatera att tidningen är några blad fler än i går, men finns det mer att läsa? Nej!

Dom här små söta tjejkusinerna har fått ett helt uppslag för att dom, i modell större hundkoja, säljer havrebollar och dricka till besökare till familjens gårdsbutik. Gårdsbutiken ligger som dom brukar göra, ute på landet. Vad är syftet med att blåsa upp detta så stort? Kommer antalet besökare till gårdsbutiken att öka?

Vad gör du när det regnar? Ytterligare en tom tidningssida, man frågar några personer vad dom gör en regnig dag. Det visar sig att dom gör precis det som dom gör hemma, läser bok, spelar spel och fikar. På bilden sitter kvinnan med nagelfil och nagellack inom räckhåll och mannan kan enkelt greppa mojängen som får igång teven.

Jag har aldrig campat. Det har aldrig lockat mig. Jag begriper inte varför man ska åka bort och knö in sig bland en massa likasinnade, och ha en sämre standard än hemma, för att göra samma saker som man gör hemma. Kan någon förklara tjusningen med camping?

Gamlas tatueringar stod det inte ett dugg om i dagens tidning. I dag är ”alla” tatuerade, och oftast med många tatueringar. En fundering är hur blir det när dom sitter på hemmet och måste hålla ut huden för att kunna se bilden eller läsa texten, och kanske inte minnas varför det står som det gör. Bland dagens boende i särskilt boende finns det nog ingen med tatuering. Det ska vara någon sjöman med tre prickar i tumvecket då. En bekant till mig gjorde sin första (jag vet inte om hon har flera) tatuering när hon blev änka vid nästan 70 års ålder. Hon har ”lilla My” som sitter på ena axeln. Det är en liten, gullig tatuering jämfört med många andra, som kan täcka det mesta av armarna. Har du någon tatuering, i så fall vilken och varför?

 

6 thoughts on “Tom och tunn tidning

  1. Tidningarna är dötrista nu på sommaren, knappt nåt vettigt alls att läsa. Veckan som var har det ju varit mycket Almedalen – om det nu är så intressant.
    Jag har en liten fjäder på höger överarm som jag gjorde för typ 20 år sen eller nåt. Mitt X gjorde en stor indianblaffa, jag nöjde mig med det lilla…

    • I min tidning började en artikelserie om kärnkraft, idag över fyra sidor.
      Själv har jag ingen tatuering men min äldste son har ett antal, en som är lite gullig:” never alone, Anders and Elisabeth (föräldrarna) are always there”. En annan som han är mindre stolt över i dag är en i svanken: ”Jessica forever”. Dom är skilda sedan ett antal år tillbaka.

Kommentera

