En helt vanlig dag

Cirkus har jag aldrig varit särskilt förtjust i. Jag tycker inte om när djur ska göra konster. Det har berättats att jag som liten fick sitta i min mammas knä under en cirkusföreställning. Något i föreställningen fick mig att bli så förskräckt att jag kissade på mammas blå dräktkjol. På den tiden hade mammor dräkt och hatt. En cirkus som jag tycker om är Cirkus Cirkör med Tilde Björfors som varit teaterdirektör sedan starten 1995, nu aktuell med en föreställning på Confidencen. Föreställningen har mycket garn och trassel som redskap i denna uppsättning. Det jag sett gör att jag skulle kunna tänka mig att besöka Ulriksdals slottsteater, den äldsta i Sverige.

Ser du hararna? Det är nysått gräs efter ett pilträd som sågades ner i våras som dom förmodligen smaskar i sig av. Jag tittade ut genom mitt sovrumsfönster och såg dessa små krabater. Dom håller till här bland husen. Lite då och då ser jag en hare utanför men två, det trodde jag inte.

Ytterligare en tröja är klar. Själva tröjan är stickad medan axelpartiet är virkat med nians virknål. Det var lite kämpigt men resultatet blev bra. En bra sommartröja med ändå lite ärm.

På ett äldreboende i Tingsryd fungerar inte trygghetslarmet. Dom gamla har utrustats med visselpipor att blåsa i när dom behöver hjälp. Nu har det så klart hänt en olycka, en dam som inte blåste utan försökte själv gå på toaletten. Hon ramlade och skadade axeln. En Lex Sara-anmälan har gjorts. Vad hjälper det damen som redan ramlat. Det vore bättre att larmet blev fixat så det faktiskt kan kännas tryggt för dom som bor på hemmet, och deras anhöriga.

Jag hade säkert gjort likadant, försökt själv. Är man som jag född både otålig och orolig, ingen bra kombination, medför det mellan varven dålig sömn, mycket frustration och stress. När jag startade datorn i dag började den med att uppdatera och sen skulle datorn startas om. Yoga är ett fantastiskt bra botemedel mot både otålighet och oro. Just nu oroar jag mig för hur jag ska hinna få bort alla prylar som finns i huset som nu är sålt tills nye ägaren ska komma in.

Vad tycker du om min tröja?

Kommentera

