Kvällskonsert

I går kväll höll fåglarna en fantastisk kvällskonsert. Jag känner inte igen en enda fågel, men jag kan ändå njuta av att lyssna på dom.

Nu på morgonen är luften som skönast. Den är frisk, klar och ren. En och annan pippi är redan igång och drillar. Det är alldeles stilla, flaggvimpeln vajar lite svagt. Barnen är på väg till en av de sista dagarna denna terminen. Det är alltid ett ståhej om var skolavslutningen ska vara, får den vara i kyrkan eller inte. När mina pojkar hade skolavslutning var den frågan ännu inte uppfunnen. Det var en stund av lite allvar, finklädda barn, mycket sång och lite prat av rektorn eller vem det nu var, med önskan om en trevlig sommar. Det kan väl inte vara så farligt för något barn?

I går träffade jag på två tidigare arbetskamrater, S och E. S slutade jobba för ett år sedan. Hon såg ut att må väldigt bra. Hon var mycket glad och nöjd med sin tillvaro. E däremot, som fortfarande jobbar, såg ut att behöva semester. Det var väldigt kul att träffa dom och byta några ord en stund.

Skatteverket har nu tänkt klart. Svaren jag lämnade på deras 18 frågor har fått godkänt. Chateau Agency AB är igång, nu kör vi!

2 thoughts on “Kvällskonsert

Kommentera

