”Sista anhalten”

Lingarnssjalen är klar. Den blev två meter lång på ett nystan om ett hekto, 60 kr.

Det virkade underlaget har min mormor och jag gjort tillsammans. Jag vill minnas att vi virkade långa remsor som sen är hopsatta på något vis. Mormor stickade alltid strumpor. Jag gillar också att sticka strumpor. Jag kan se att jag är ganska lik min mormor till sättet att vara.

Däremot är jag inte ett dugg lik min mamma. Henne besökte jag i går. Vi pratade om hennes boende. Hon har flyttat från sitt hus, till sjukhus, korttidsboende och nu särskilt boende, som mamma kallade ”sista anhalten”. Hon trivs väldigt bra i sitt boende. Hennes hår är fortfarande till övervägande delen svart, med bara inslag av grått. Hon har väninnor som kommer på besök. Hon har det bra.

     Mönstret heter fjäder.

Ska jag säga något om fotboll? Jag såg Tommy Söderberg på caféet där jag fikade med U i går. Ni vet, han som var förbundskapten före, inte Erik H som är nu, utan före Lars Lagerbäck. Han är tydligen i stan med ett ungdomsgäng.  I släptåg hade han ett gäng killar i 15-16-årsåldern i träningsoverall som det stod Sverige på.

Hos Kondrads mat och konst hittade vi Årestruten, den fantastiskt goda chokladen i olika smaker. Hos Konrads kan man också få väldigt gott kaffe i en massa olika tappningar, mycket italienskt, även tilltuggen har en italiensk touch. Vill man köpa en tavla går det också bra. Stilen är Ardy Strüwer-lik.

2 thoughts on “”Sista anhalten”

Kommentera

